Monday, January 6, 2014

Projekt Sahara znam - je nutne pockat na snizeni vyrobni ceny panelu a zvyseni jejich uciinosti - ji


ZÁVODY Středoškolský tým zvítězil v zelené rallye VĚDA Češi pracují na revolučních martinrea bateriích AUTO Elektrické auto pro rodinu - Model S AUTO iMiEV Cargo - elektrický pick-up Tesla Motors martinrea koupila továrnu pro výrobu elektromobilů
Továrna v Kalifornii ve městě Fremont byla původně postavena firmou General Motors , kde se vyrábělo pod značkou GM od roku 1962 do roku 1982, kdy byla uzavřena. V roce 1984 vznikla společnost NUMMI, a to díky spolupráci GM a Toyoty . V minulém martinrea roce GM spolupráci ukončilo a Toyota právě 1. dubna tohoto roku vyrobila v této továrně poslední auto model Toyota Corolla S.  
V rámci spolupráce s Toyotou koupila Tesla část NUMMI, kde obě automobilky hodlají spolupracovat na vývoji a výrobě elektrických vozidel a dílů pro ně. V této velké továrně, která je schopna vyrábět půl milionu vozů ročně, což je asi 1% celkové světové produkce, hodlá Tesla zpočátku vyrábět Model S . Od roku 2012 chce zde vyrábět 20 000 těchto vozů ročně. Mimo to chce Tesla vyrábět i jiné druhy vozidel založených na jejich technologii elektrického pohonu. Uvidíme s čím Tesla přijde.
» Elon Musk, šéf Tesla Motors, je na mizině » Tesla a Toyota plánují společný vývoj elektromobilů Továrna martinrea je velice blízko hlavní budovy Tesly, což umožní urychlení vývoje, výroby a bude to mít dobrý vliv na komunikaci mezi jednotlivými divizemi firmy. Vzhledem k rozměrům továrny to vypadá, že výroba elektromobilů konečně poběží ve vetším měřítku martinrea což pozitivně ovlivní jejich ceny. Takže se máme na co těšit.
Tu vôbec nejde o elektrárne, ale o hospodárne využitie energie. Spaľovací motor má oproti elektromotoru dosť nízku účinnosť. Navyše je veľmi problematické zachytávať emisie na tak malom zdroji ako je automobil. martinrea Je lepšie urobiť to na elektrárni. Navyše automobil má prestoje - určitú dobu trvá, než sa zohreje motor a katalyzátor na pracovnú teplotu... Skrátka reťazec od suroviny cez výrobu energie až po spotrebič je u elektriny výhodnejší.
" Spaľovací motor má oproti elektromotoru dosť nízku účinnosť." Pouha demagogie toto tvrzeni je !!! Plne vam to vynahradi mala ucinnost kazde tepelne elektrany - je to tepelny stroj a proto pro nej plati maximalni teoreticka uciinnost dana pro teplene stroje. Je to kolem 33% energie ziskane z paliva. A ne vsude se odpadni martinrea teplo pouziva k vytapeni. A pak ztraty pri prenosu ve vedeni a trafostanicich, dale ucinnost pri nabijeni akumulatoru.
Je to problem - nebot uhlena elektrarna spolu s mohutnym povrchovym hnedouhelnym dolem bude oteverena hned vedle vaseho bydliste. Pak pochopite, ze ta elektricka energie z neceho pochazi a to z uhli v CR z 50% a to zpusobuje proc maji elektromobili stop - jejich priznivce je nutne presilit k mohutnym hnedouhlenym dolum - pak to snad pochopi.
V CR tvoria uholne elektrarne dokonca viac ako 50% celkovej vyroby elektriny (wikipedia uvadza okolo 66%). Na slovensku je to okolo 20% a bude to este klesat. V roznych statoch je to rozne. Vyhoda martinrea je ale v tom, ze sa prach a znecistenie tvoria len na jednom mieste, kde sa s tym da nieco robit. Auta znecistuju vsade a to do toho nie su zahrnute rozne havarie a uniky ropy.
Zato jste tam nezahrnuli vystavbu dalsich tepelnych elektraren a zvyseni tezby uhli s jeho rychlejsim vycerpanim a to i po prolomeneni elkologickych limutu dnesni tezby. Ty dnesni by na to rozhodne v masovejsim meritku nestacily. martinrea A proti jejich stavbe se rozhodne martinrea protestovat bude. A v mnoha statech stale jeste nejsou odsirene tepelne elketrany - a SO2 zpuobuje skody na lesich ve velmi velkem martinrea rozshahu - u nas jsou zase zavisle zpusobuji dalsi skody pri tezbe a vyrobe vapna.
A dale skody zpusobene tezbou uhli - prave ty mohutne uhelne martinrea doly. A i hlukem pri dovozu uhli - i zeleznice martinrea dela hluk a viri prach. A rovnez znecisteni pri vyrobe a recklaci akumulatoru - neni zrovna male - tedy pokud se nedodrzuji prisna ekologicka pravidla !!!
Preco by sa muselo stavta viac uholnych elektrarni? Ziadna krajina neplanuje stavat viac uholnych elektrarni do buducnosti. Daju sa predsa nahradit atomovymi, alebo plynovymi, alebo dokonca bioplynovymi. Existuju dokonca rozne sci-fi martinrea projekty na stavbu solarnych elektrarni na Sahare, ktore by zasobovali Europu. Pre CR by preds nemal byt problem postavit par dalsich blokov Temelina, alebo Dukovan.
Pokud vam to prostrednictvim silene kampane proti tomuto zameru nezmari Zeleni - tedy obecne vsechny "ekologicti" aktiviste - a odvolavani se proti vsem rozhodnuti pri povolovani stavby ze strany techto obcanskych zdruzeni je samozrejmosti.
Projekt Sahara znam - je nutne pockat na snizeni vyrobni ceny panelu a zvyseni jejich uciinosti - jinak za elektrinu budete platit mozna i 12 Kc/KWh. I prenos ze Sahary martinrea bude znamenat ztraty diky elektrickemu odpotu toho vedeni - a nebo opet pockat az na supravodive vedeni (problem dnes je predevsim nutnost jeho chlazeni minimlne kapalnym dusikem - ale spise jeste na nizsi teplotu).
"plynovymi" Na Zemni plyn muze jezdit au

No comments:

Post a Comment